index - 35ème Conférence Internationale Francophone sur l'Interaction Humain-Machine Access content directly

Extended proceedings of the 35th International Francophone Conference on l'Interaction Humain-Machine

The IHM’24 conference, supported by the French-speaking Association of Human-Machine Interaction (AFIHM), is the ideal place for discussions on the latest advances in Research, Development and Innovation in Human-Machine Interaction. It will take place from March 25 to 29, 2024 in Paris, France.

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User interface Data visualisation SHCI Augmented Reality Autopilot Aiming Task Sports analysis Dessin Assistive Technology Learning Raycasting Visualisation de données Rehabilitation Enseignement automatique Approche participative Situation Awareness Analyse Socio-Technique Réalité Virtuelle Interaction technique Autoethnography Auditory impairments Character prediction Réalité augmentée Models Modèles Apprentissage Analyse sportive Conscience de la Situation Active lubrication Serious game Surgery Techniques d’interaction Immersion IHM Soutenable Design industriel Physical target ACP Actuated tangible interactions User-centered design Pointage du doigt Auditory Guidance Aeronautics Artefact proto-frictionnel Accident Vasculaire Cérébral Automation Surprise Haptic feedback AAC Apprentissage des gestes ATC communication Finger pointing Design study Rééducation Industrial design Cible physique Sketch Aviation Machine Teaching Éthique Aeronautique Apprentissage des logiciels Alternative text Prédiction de caractères Collaborative Interaction IHM Activité physique Apprentissage automatique interactif HCI Accessibility Auditory feedback Artificial Intelligence Collaboration Expérience utilisateur Application mobile Acceptability Santé Réalité virtuelle Actionnement pneumatique Adaptability Présence Agent Cognitif Virtual scanning keyboard Interaction collaborative Interface utilisateur Accessibilité Aéronautique Human-Computer Interaction Health Accessibilité du Web Interactive Machine Learning Escalade de difficulté Étude de conception Presence Clavier virtuel à défilement automatique Adaptabilité Acceptabilité Auto-ethnographie Lead climbing Ethics VR Virtual Reality